God bye my lover

Hej alla.

Det var länge sen som vanligt men denna gången har jag en väldigt bra ursäkt, jämfört med alla andra gånger till varför jag inte har skrivit på bloggen. Det var nämligen så att SVT ska göra en spinoff till serien Andra Avenyn som ska heta Riverside, det ska bli en webbsatsning. De sökte skådespelare på en öppen casting den 17:e maj, jag var där och försökte göra mitt bästa, efteråt gick jag runt i en hel vecka och måste dåligt och väntade på ett samtal som jag hoppades skulle komma om att jag var en av de 24 deltagare av alla sökande som gått vidare. De skulle höra av sig på fredagen den 22:a maj senast. Jag gick runt på fredagen och var väldigt nervös och 18.30 får jag ett samtal från produktionsledare för Riverside vid namn Marie Liljenor om att jag har gått vidare. Jag var överlyckligt och visste inte vad jag skulle ta mig till. Nu hade jag en vecka framför mig som jag skulle göra olika övningar och provfilmningar på Andra Avenyns studio med 23 andra deltagare och kämpa för en av 5 huvudroller som skulle delas ut. Jag bodde med de andra underbara deltagare på en lägenhetshotell och hade en helt underbar vecka. Efteråt var jag väldigt onöjd och tänkte att jag inte skulle få någon roll för jag inte gav allt kännde jag. Men det sägs även att om man är nöjd så har det gått dåligt och vice versa. Det visade sig stämma för på dagen efter att workshopen tog slut, alltså på fredagen så får jag ännu ett samtal från Marie Liljenor och denna gången berättade hon att jag fick en av huvudrollerna. Jag var naturligtvis överlycklig och har nu skrivit på och är anställd från och med augusti av SVT. Detta innebär tyvärr att det inte blir Teater På Hjul för min del i höst, men I'll be back. Nån gång måste jag göra någon uppsättning med dessa underbara Teater På Hjul skådespelare och även min nära vänner privat, men om detta skulle vara om 1 år eller 10 år kan ingen svara på. Så nu ska jag faktiskt vara med på deras möte ikväll och vi har nån sorts "krismöte" eftersom det är mycket förändringar när det blir en mindre. För att undvika all missförstånd så vill jag bara tillägga att vi hade som regel från första dagen att om någon skulle få någon större roll inom en större produktion så skulle man självklart ta det.

Detta var alltså mitt avskedsbrev, skulle man kunna tro men jag kommer säkert glida in som ett litet pappersflik då och då på bloggen.

Missa inte nu att se mig där och hade bäst alla.

Här är alla 5 lyckliga som fick roller:



Madeleine, Jag, Anton, Frida och Jonas




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0