Hedrande

Hej hej!

Ville bara skriva lite snabbt angående den här helgen. Datum som för iallafall mig betyder mycket.
Igår lördagen den 4e april så skulle våran kära Heath Ledger fyllt 30 år. En man som framförallt de senaste åren har påverkat många människor på olika sätt genom hans otroliga engagemang för karaktärer.


Ett annat datum som man verkligen inte ska glömma är det datum som just nu råder.  5e april. 15 år sen Kurt Cobain dog. Och ja, jag säger "dog" för jag tänker inte diskutera vare sig han tog livet av sig eller blev mördad. Bevis finns för båda, vad man själv anser är en annan sak.
Det viktiga är inte hur, utan att det faktiskt hände.





Men varför skriver jag om det här?
Jo för dom var  artister, kreativa skapare. Dom var två människor som verkligen brann för det dom innerst inne ville. Dom hade en önskan som dom till varje pris skulle uppnå.
Jag har inga idoler, men dom två är några av dom människor som har, och fortfarande, inspirerar mitt skapande.

Att man kan driva sig själv till såna enorma höjder är både något som jag eftersträvar och ibland fasar. För oftast kan det som med Heath och Kurt ibland gå för långt.
Det blir för mycket helt enkelt och det är inte många som kan hålla en balans mellan det onda och det goda i att skapa något värdefullt och inspirerande.
Inte nog med att man själv hela tiden går på helspänn och har tusen förväntningar på hur slutresultatet kommer att bli, så är alla runtomkring en lika hetsiga själva. Undrar alltid vad ens nästa projekt kommer att bli och blir det inte lika bra som det förra så ratar dom det.
Försvinner man från kartan för en paus så är man som bortglömd.



Det är egentligen konstigt att något så underbart ibland kan gå så fel. Den kreativa processen är svår och på nåt sätt går man alltid igenom den.
Då är det skönt att kunna ha Kurt och Heath i bakhuvudet, skänka dom en kram vart dom än befinner sig nu, och fortsätta göra det dom inte hann avsluta.


Mina Hjul, jag är stolt över att få vara en del av er,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0