Schlagerafton nalkas

Ännu ett möte har passerat, men trots detta har inte Hjulen i vår lilla grupp sett det sista av varandra den här veckan. Det har ju redan talats en del om mitt makalöst fantastiska förslag att TeaterPåHjul skulle ha Schlagerkvällar tillsammans (Skyll inte på mig om det är felstavat utan skyll på ungen som kom på den jäkla hitte-på-ordet schlager), men denna helg är faktiskt den första då vi ska verkliggöra idén fullt ut. Imorgon kväll ska alla Hjul se på melodifestival tillsammans. Jag måste ju erkännaatt jag ser fram emot denna kväll något otroligt och detta trots att jag aldrig kunnat lyssna på mer än max två bidrag från någon av de där festivalerna innan jag blir så trött på det att jag måste stänga in mig på rummet och lyssna på lite riktig musik på max volym o x antal timmar för att återhämta mig.

...hjälp, vad är det med mig och långa meningar idag?...

Förutom denna träff så ska TeaterPåHjul ha ännu ett möte under söndagen och detta är inget litet ovissentligt heller. Castingen av våran 6:e och sista medlem har nämligen påbörjats och på söndag ska vi träffa en kandidat - ja, Jocke haha nu fick jag den äran att avslöja oss. Vidare så har vi gjort en del stora avgöranden och förberedelser inför arbetet med att omvandla TeaterPåHjul till Föreningen TeaterPåHjul. Framöver satsar vi på två möten i veckan för att maximera vår effektivitet

...helt ärligt vad är det för fel på mig, "maximera effektivitet" (???)
har jag gått och blivit en terminator...

FannyJockeShvan 
Avslutningsvis så vill jag ta tillfället i akt att offesiellt här på bloggen önska Amina grattis i efterskott på födelsedagen! Hoppas man känner igen henne nästa gång vi ses för nu har hon ju faktiskt blivit ett helt år äldre. Jag gjorde även - som fotoansvarig för ge ännu en liten inblick i vår verksamhet - så att jag la upp lite bilder (de du ser här ovan ) från vårat senaste Manus-möte i onsdags.

Och med det säger jag
Stor kram och hej så länge!

...eller kanske "I'll be back" vore mer passande...
                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0